Välkommen till din skånska back-up
Från intryck till avtryck
Tänk vilka möjligheter det finns att ta all den information som vi bombarderas med varje dag och omvandla det till kreativitet.
Genom åren har jag vässat förmågan att samla intryck och uttryck för att skapa engagerande content och copy. Nu vill jag hjälpa andra att navigera i det digitala landskapet.
Vem är jag då? Du har hamnat hos en språknörd som är nyfiken, lösningsfokuserad och morgontrött. Är även en optimeringsperson som sporras av att se resultat.
Trots uppväxten vid kusten där de salta vindarna ven runt knutarna är jag numera en inbiten stadsbo. På de livliga släktträffarna hördes både farmors dziękuję och min gammelmosters skånska halleda. Eftersom jag är född på 80-talet är jag en smula bitter över att inte fått uppleva varken Live Aid eller diskoeran. I stället får jag trösta mig med att ha tajmat in släppet av Ooops…I did it again och lanseringen av Nokia 3310.
Redan under tonåren snickrade jag ihop min första hemsida och började sedan att blogga flitigt. Drömmen om att prata flytande franska ledde till ett år i Bryssel och ett halvår i Bretagne. Efter studier i Lund och några år inom bl.a. utbildning och administration kändes det helt rätt att syssla med digital marknadsföring. Skriva + webb = sant
När livet är toppen
Retroprylar och sakletarrundor
Anteckningsböcker & pennor
Christoper Nolans filmer
Vardagsmöten, cykelturer och jogg vid havet
Konsten att göra skillnad
Våra liv påverkas av valen vi gör. Det kan handla om de små, fina sakerna som att damma av byrån eller lägga vinet på kylning. Eller de avgörande vägskälen som påverkar både dig och omvärlden i rätt riktning.
Det är en stor anledning till att jag valt att rikta in mig på företag inom hälsa, hållbarhet och arbetsliv som vill göra skillnad- allt från SaaS techbolag till B2C-företag. De förtjänar att nå ut i bruset och bli kundernas självklara val- med hjälp av meningsfull marknadsföring.
I verktygslådan
Medieinstitutet
Kurser i digital marknadsföring: konverteringsoptimering, kampanjstrategi och SEO
Linnéuniversitetet
Strategisk kommunikation 15 p
Lunds universitet
Engelska 90 p
University of California, Davis via Coursera
The Strategy of Content Marketing
Northwestern University via Coursera
What is Social?
Samhällslärarutbildningen, Malmö högskola med statsvetenskap, kulturgeografi, sociologi
SPICEMASTER / AKADEMIUS FÖRL. /LIVING FLOWERS / BOLIGZONEN / CAPTURE INNOVATION / HÖGANÄS CHOCOLATE / VARDEN.SE / REBIOME / HIROY / AYD / NABOGO / GREEN MATTERS / GUIDE TO ICELAND / CONTENTOR / BYGGROS / GOODIEBOX /
The art challenges the technology.
The technology inspires the art.
- John Lasseter (Pixar)
Vad betyder citatet för mig? Jag inspireras lika mycket av det analoga som det digitala. Film, musik, arkitektur eller matlagning. Digitala verktyg är just verktyg – något som vi kan använda för att nå ut till andra. Det är bara ännu ett sätt att kommunicera. För mig kommer alltid kommunikationen först. Oavsett om det är online eller offline.
Vanliga frågor
Jag roddar med flera delar av digital marknadsföring eftersom många bitar hänger ihop. Både skapa/planera content och publicera i olika digitala kanaler. De bitar som går utanför min kompetens är att ta professionella foton (det lämnar jag till proffsen). Brukar inte heller sitta med budgivning via paid media såsom Ads och Meta Manager. Har dock tillgång till ett nätverk där jag kan rekommendera andra.
Absolut! Sitter i Malmö men har kunder över hela landet. Samt i Danmark och runt om i Europa. Vi kommunicerar via mail, videomöten och chattprogram, föredragsvis Slack.
För att veta om vi är en match och jag kan hjälpa dig börjar vi alltid med en förutsättningslös konsultation.
Om du känner att du vill anlita mig planerar jag ett uppstartsmöte. I samma veva ber jag dig skicka material och mer information kring uppgiften.
Jag hör av mig längs projektets gång och gör avstämningar. Du har möjlighet att be om 2 korrekturrundor för texten efter leverans.
Jag har som målsättning att alltid svara inom 24 timmar på dina förfrågningar. Vid ledighet meddelar jag kunderna i förväg.
Det beror sig på. Om du skulle beställa ett blogginlägg av mig kostar det från 1400:- med mängdrabatt på 10 %.
En innehållsstrategi kostar 9000:- men då är arbetet så klart mer omfattande.
För dig som vill ha mer kontroll över budgeten kan det vara värt att köpa ett provpaket med content för hemsida/SoMe. Då kan jag skräddarsy ett erbjudande till dig.